فایل ورد مقاله اولويت بندي نقاط آسيب ديده ي شبکه حمل و نقل در اثر زمين لرزه با استفاده از مدل تحليل سلسله مراتبي AHP

لینک دانلود

 فایل ورد مقاله اولويت بندي نقاط آسيب ديده ي شبکه حمل و نقل در اثر زمين لرزه با استفاده از مدل تحليل سلسله مراتبي AHP دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد مقاله اولويت بندي نقاط آسيب ديده ي شبکه حمل و نقل در اثر زمين لرزه با استفاده از مدل تحليل سلسله مراتبي AHP  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد مقاله اولويت بندي نقاط آسيب ديده ي شبکه حمل و نقل در اثر زمين لرزه با استفاده از مدل تحليل سلسله مراتبي AHP،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد مقاله اولويت بندي نقاط آسيب ديده ي شبکه حمل و نقل در اثر زمين لرزه با استفاده از مدل تحليل سلسله مراتبي AHP :

سال انتشار: 1394
محل انتشار: دهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران
تعداد صفحات:10
نویسنده(ها):
جعفر محمدی – دانشجوی کارشناسی ارشد زلزله
غلامرضا نوری – استادیار گروه مهندسی عمران، دانشکده فنی مهندسی دانشگاه خوارزمی

چکیده:
در زمینه ارزیابی عملکرد شبکه حمل و نقل در برابر زمین لرزه که خساراتی مانند انهدام پل ها و تونل ها، زمین لغزش، روانگرایی، گسترش جانبی و در نتیجه آسیب رساندن به بدنه راه را به همراه دارد، مطالعات زیادی انجام شده است. اما در شبکه حمل و نقل برون شهری علاوه بر موارد فوق که خسارات مستقیم وارد بر شبکه می باشند، مسائلی همانند عبور مسافر، حمل کالا و امدارسانی نیز وجود دارند که اختلال در هر یک از آنها می تواند خسارات غیر مستقیم زیادی را در زمینه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی به جامعه وارد کند. با توجه به هزینه های بسیار و عملی نبودن در نظر گرفتن تک تک اجزای شبکه در بحث آسیب پذیری نیاز به اولویت بندی می باشد. لذا در ارزیابی آسیب پذیری شبکه های حمل ونقل بین شهری استفاده از مدل های تصمیم گیری چند معیاره جهت اولویت بندی مطلوب نقاط مختلف شبکه ضروری می باشند. در این مقاله با استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی AHP بهینه سازی اولویت بندی نقاط مختلف شبکه انجام و در مدل تصمیم گیری با وزن دهی به معیارهای غیر مستقیم اولویت بندی انجام شده است. در این اولویت بندی مولفه های مختلف شبکه نظیر پل، تونل،سطح جاده، شیروانی و ترانشه در نظر گرفته شده است. نتایج بدست آمده از تحلیل نشان می دهد که پل ها با وزن کلی 49/7 درصد در اولویت می باشند. همچنین با استفاده از تحلیل سلسله مراتبی پل های موجود در یک شبکه مورد بررسی قرار گرفت و اولویت بندی بین پل های شبکه از لحاظ اهمیت هریک از آنها در زمینه امدادرسانی انجام شده است.

توضیحات بیشتر