فایل ورد مقاله شناسايي ورتبه بندي عوامل موثربرافزايش قيمت درسطح خرده فروشي شهرايلام

لینک دانلود

 فایل ورد مقاله شناسايي ورتبه بندي عوامل موثربرافزايش قيمت درسطح خرده فروشي شهرايلام دارای 29 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد مقاله شناسايي ورتبه بندي عوامل موثربرافزايش قيمت درسطح خرده فروشي شهرايلام  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد مقاله شناسايي ورتبه بندي عوامل موثربرافزايش قيمت درسطح خرده فروشي شهرايلام،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد مقاله شناسايي ورتبه بندي عوامل موثربرافزايش قيمت درسطح خرده فروشي شهرايلام :


محل انتشار: اولین همایش ملی حسابداری، حسابرسی و مدیریت
تعداد صفحات:29
نویسنده(ها):
اردشیر حاتمی – دانشجوی کارشناسی ارشدمدیریت بازرگانی دانشگاه ایلام
اسفندیار محمدی – دکتری تخصصی مدیریت استادیاروعضو هیئت علمی دانشگاه علوم تحقیقات ایلام ایران
زینب طولابی – دکتری مدیریت اموزشی مدیرگروه اموزشی مدیریت دانشکده ادبیات وعلوما نسانی ایلام ایران

چکیده:
زمینه و هدف: با نگاهی به بازارهای کالاهای مصرفی از جمله مواد غذایی، و در نظر گرفتن نا اطمینانی از نرخ تورم و نوسان قیمت ها در سطح بنگاههای اقتصادی از جمله خرده فروشی ها همواره عواملی را می توان در این افزایش قیمت دخیل دانست، نظر به اهیمت این مساله، پژوهش حاضر با هدف شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر افزایش قیمت ها در سطح خرده فروشی ها در سال 1392 صورت گرفت. روش تحقیق: این تحقیق مطالعهای کاربردی بوده که صورت مقطعی و به شیوه پیمایشی انجام گردید جامعه آماری ر ا کلیه واحد های خرده فروشی سطح شهر ایلام تشکیل داده که با استفاده از جدول مورگان تعداد 181 واحد انتخاب گردید، ابزار اندازه گیری تحقیق پرسشنامه محقق ساخته بوده، تجزیه و تحلیل اطلاعات با برنامه spss20 صورت گرفت و با استفاده تکنیک تاپسیس Topsis به اولویت بندی عوامل موثر پرداخته شد. یافته ها: نتایج نشان داد که از میان عوامل 4 گانه، عوامل مربوط به بازار با ( Ci = 0.471264368 ) دارای بیشترین تاثیر و عوامل سازمانی(اداری – اجرایی دارای) دارای کمترین تاثیر بر افزایش قیمت ها در سطح خرده فروشی بود. نتیجه گیری: سیاست قیم تگذارى براى یک خرد هفروش، عاملى حیاتى براى تعیین جایگاه اوست. هرگونه تصمیم در این خصوص با توجه به بازار هدف، ترکیب کالاها و خدمات و وضعیت رقابت گرفته مى شود، لذا با توجه به نتایج که نشان داد عوامل مربوط به بازار بیشترین تاثیر را در زمینه افزایش قیمت ها داشته، لذا تدوین سیاست ها و برنامه های دولتی و اقتصادی در این زمینه احساس می گردد

توضیحات بیشتر